Πέμπτη 3 Απριλίου 2025

Η γενική πτώση (Nivel A1)

 Α. Ο σχηματισμός της γενικής πτώσης (Επίπεδο Α1)

-Αρσενικά σε -ος

π.χ. ο Γιώργος - του Γιώργου

ο Θάνος - του Θάνου

ο Πέτρος - του Πέτρου κ.λπ.


-Αρσενικά σε -ης 

π.χ. ο Λευτέρης - του Λευτέρη 

ο Γιάννης - του Γιάννη

ο Θανάσης - του Θανάση κ.λπ.


-Αρσενικά σε -ας

π.χ. ο Μηνάς - του Μηνά 

ο Ηλίας - του Ηλία


-Θηλυκά σε -η 

π.χ. η Ζωή - της Ζωής

η Φωτεινή - της Φωτεινής


-Θηλυκά σε -α

π.χ. η Κωνσταντίνα - της Κωνσταντίνας 

η Ελπίδα - της Ελπίδας


-Ουδέτερα σε -ο

π.χ. το δώρο - του δώρου

το μωρό - του μωρού

το χωριό - του χωριού


-Ουδέτερα σε -ι

π.χ. το σπίτι - του σπιτιού

το παιδί - του παιδιού


-Ουδέτερα σε -ος

π.χ το δάσος - του δάσους 

το χρέος - του χρέους


Β. Η χρήση της γενικής

-Για να δηλώσουμε σε ποιον ανήκει κάτι (π.χ. το σπίτι της Ειρήνης)

-Για να δηλώσουμε ποιος έχει δημιουργήσει κάτι (π.χ. τα έπη του Ομήρου)

-Για να δηλώσουμε πού βρίσκεται κάτι (π.χ. το γήπεδο της γειτονιάς) 

κ.α.


Γ. Ασκήσεις 

1. Συμπληρώστε τις παρακάτω προτάσεις με την κατάλληλη μορφή της γενικής πτώσης.


Το βιβλίο ___ (ο Νίκος) είναι πάνω στο τραπέζι.


Η τσάντα ___ (η Μαρία) είναι πολύ βαριά.


Το χρώμα ___ (ο τοίχος) είναι ανοιχτό γκρι.


Η γεύση ___ (ο καφές) είναι πικρή.


Ο αδερφός ___ (ο φίλος μου) μένει στην Ιταλία.


Η είσοδος ___ (το λιμάνι) είναι από το βόρειο τμήμα. 


Τα μαλλιά ___ (η Ελένη) είναι ξανθά. 


Το δώρο ___ (το παιδί) είναι ένα παζλ.


Το βιβλίο ___ (ο φοιτητής) είναι μεγάλο.


Η έδρα ___ (η καθηγήτρια) είναι ψηλά.


Το ψαλίδι ___ (ο κομμωτής) είναι κοφτερό. 


2. Μετατρέψτε τις παρακάτω ρηματικές προτάσεις σε ονοματικές, ώστε να γίνεται χρήση της γενικής πτώσης.


Η καρέκλα που ανήκει στην Άννα είναι σπασμένη. → (Η καρέκλα ___)


Το αυτοκίνητο ανήκει στον Γιώργο. → (Το αυτοκίνητο ___)


Τα παιχνίδια ανήκουν στο παιδί. → (Τα παιχνίδια ___)


Ο Δημήτρης έχει γονείς που μένουν στην Αθήνα. → (Οι γονείς ___)


Οι σελίδες υπάρχουν μέσα στο βιβλίο. → (Οι σελίδες ___)


Τα έπη τα έγραψε ο Όμηρος. → (Τα έπη ___)


Εδώ στην Ελλάδα ο καιρός πάντα είναι ηλιόλουστος. → (Ο καιρός ___)


3. Γράψτε στα ελληνικά τις παρακάτω φράσεις 

-Mi hija es la luz de mi familia. 

....................................................................

-El cabello de mi hermana es rojo. 

....................................................................

-Los ojos de mi padre son verdes.

....................................................................

-La victoria de nuestro equipo es muy importante. 

....................................................................

-El bolso de mi amiga es lindo. 

.....................................................................


4. Αντιστοιχίστε τις φράσεις της στήλης Α με τη σωστή γενική πτώση στη στήλη Β.

Στήλη ΑΣτήλη Β
Η τσάντατης πόρτας
Το χρώματου φίλου μου
Η μητέρατης κοπέλας
Το κλειδίτου σχολείου 
Η δασκάλατου τοίχου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προβληματισμοί για την εκπαίδευση και τη διδασκαλία στο σημερινό σχολείο

  Κατά κοινή ομολογία το σχολείο σήμερα δεν είναι σε θέση να παράσχει τα κατάλληλα ερεθίσματα στους μαθητές, ώστε να τους οδηγήσει στο να αι...