Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Διαφοροποίηση του λεξιλογίου ανάλογα με το περικείμενο



Διάλεξε την λέξη που ταιριάζει σε κάθε πρόταση. 


  • Στο έμβλημα της Τουρκίας εμφανίζεται η (ημισέληνος / μισοφέγγαρο).

  • Το κρουασάν είχε σχήμα (ημισέληνου / μισοφέγγαρου) και ήταν τραγανό.


  • Ο πρωθυπουργός έβγαλε (ανακοίνωση / διάγγελμα) για την διεθνή συμφωνία που υπέγραψε η χώρα.

  • Βγήκε (ανακοίνωση / διάγγελμα) για την έναρξη του σεμιναρίου γιόγκα.


  • Ο ιστορικός μελέτησε μια παλιά (επιστολή / γράμμα) του Καποδίστρια.

  • Η Μαρία έστειλε (επιστολή / γράμμα) στη φίλη της για τα νέα της.


  • Στο μάθημα λογοτεχνίας αναλύσαμε (νόημα / σημασία) του ποιήματος.

  • Στο λεξικό (νόημα / σημασία) της λέξης δίνεται με σαφήνεια.


  • Η συζήτηση αφορούσε τη σωστή (στρατηγική / τακτική) της ομάδας στον αγώνα.

  • Ο μαθητής χρησιμοποίησε μια έξυπνη (στρατηγική / τακτική) για να λύσει το πρόβλημα.


  • Στο Σούνιο βρίσκεται (ναό / εκκλησία) του Απόλλωνα.

  • Οι κάτοικοι του χωριού μαζεύτηκαν (ναό / εκκλησία) για τη λειτουργία.


  • Το πείραμα απέδειξε ότι (θεωρία / πεποίθηση) του επιστήμονα ήταν σωστή.

  • Έχω την (θεωρία / πεποίθηση) ότι η Δικαιοσύνη πάντα λάμπει στο τέλος ως Ήλιος.


  • Το συμβούλιο έλαβε μια σημαντική (απόφαση / γνωμάτευση) για το έργο.

  • Ο ειδικός έδωσε γραπτή (απόφαση / γνωμάτευση) σχετικά με την κατάσταση του μνημείου.


  • Ο χάρτης δείχνει με ακρίβεια τα (σύνορα / όρια) των χωρών.

  • Στο σχολείο υπάρχουν αυστηρά (σύνορα / όρια) σχετικά με τη συμπεριφορά στον χώρο.


  • Στο δικαστήριο παρουσιάστηκε η επίσημη (μαρτυρία / κατάθεση) του βασικού μάρτυρα.

  • Στην έρευνα του σχολείου καταγράφηκε η (μαρτυρία / κατάθεση) των μαθητών για το περιστατικό.


  • Στην πολιτική, η (ιδεολογία / θεωρία) ενός κόμματος επηρεάζει τις αποφάσεις του.
  • Στη φυσική, η (ιδεολογία / θεωρία) εξηγεί τα φαινόμενα που παρατηρούμε.

  • Στο στάδιο, η (πορεία / παρέλαση) των αθλητών εντυπωσίασε το κοινό.
  • Στην πόλη οργανώθηκε μεγάλη (πορεία / παρέλαση) για την εθνική επέτειο.

  • Στην ιστορία μελετήσαμε την (επανάσταση / εξέγερση) του 1821.
  • Η ξαφνική (επανάσταση / εξέγερση) των εργατών προκάλεσε αναστάτωση στο εργοστάσιο.

  • Ο δημοσιογράφος έκανε λεπτομερή (ανάλυση / περιγραφή) των γεγονότων.
  • Ο μαθητής έδωσε ζωντανή (ανάλυση / περιγραφή) του τοπίου που είδε στην εκδρομή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προβληματισμοί για την εκπαίδευση και τη διδασκαλία στο σημερινό σχολείο

  Κατά κοινή ομολογία το σχολείο σήμερα δεν είναι σε θέση να παράσχει τα κατάλληλα ερεθίσματα στους μαθητές, ώστε να τους οδηγήσει στο να αι...